El frau del TGV, al descobert | Nació Digital

El frau del TGV, al descobert | Nació Digital.

El frau del TGV, al descobert

“El Temps” publica les xifres de passatgers per estacions d’alta velocitat del 2013 i el 2014, que Adif es nega a fer públiques

Tardienta (Osca) i Segòvia no arriben als 500 viatgers en un any

Redacció , Barcelona | Actualitzat el 19/01/2015 a les 10:40h

Estació d’AVE de Puente Genil, una de les estacions amb menys tràfic de passatgers.

L’Estat ha pressupostat per al 2015 una inversió de 3.561 milions d’euros per a vuit trams de TGV que enllaçaran diverses ciutats amb Madrid. 1.000 quilòmetres més de vies que contribuiran a engreixar el desastre de l’alta velocitat espanyola i a donar una estocada probablement definitiva a Adif i Renfe. Però com ja ha advertit la UE, l’alta velocitat espanyola no és rendible. Cap línia ho és, només alguns serveis aconsegueixen no tenir pèrdues d’explotació alguns anys, però en cap cas no han amortitzat ni amortitzaran el cost de construcció i manteniment. I què passa amb estacions d’AVE construïdes en poblacions d’uns pocs milers d’habitants? Oficialment, ningú no ho sap, perquè Adif i el ministeri de Foment es neguen a donar aquesta informació, i de fet, des del 2011 les dades de passatgers de TGV -sense incloure llarga distància, una altra trampa que fa Adif per inflar les xifres d’alta velocitat- no apareixen a les memòries de les empreses públiques ni es proporcionen als mitjans de comunicació que ho sol·liciten.
Però el setmanari “El Temps” ha publicat aquest dilluns les xifres que amaga el govern espanyol corresponents als anys 2013 i 2014, que posen de manifest el gran fracàs del TGV i la gran mentida sobre la que s’han construït moltes estacions, la rendibilitat social. Doncs bé, Segòvia, Tardineta (Osca), Antequera i Requena s’emporten la palma en la llista d’infraestructures fantasma, amb 348, 449, 3.147 i 7.122 passatgers que han pujat al TGV en aquestes estacions el 2014. De la resta d’estacions, només València, Màlaga, Saragossa i Sevilla estan entre 1-1,5 milions de passatgers, Barcelona arriba als 2,5 i Madrid als 6,8 milions de viatgers que pugen en aquesta estació. En el cas de Segòvia, cal tenir en compte que les dades fan referència exclusivament al servei AVE, i no pas a AVANT-mitja distància, que sí que aporta més passatgers en aquesta estació. L’anàlisi de les dades és, per tant, per als passatgers que han comprat un bitllet de la marca comercial AVE.

“El Temps” també posa de manifest la trampa que fa Adif per engreixar les xifres del servei d’alta velocitat, incloent en el mateix paquet el servei d’ALVIA, que Foment considera alta velocitat, i presenta els passatgers globals d’AVE i llarga distància tot i que són serveis diferents.

El grup parlamentari de CiU presentarà aquest dijous una pregunta al Congrés dels Diputats per tal de demanar explicacions sobre el fet que les dades desglossades per estacions hagin desaparegut de la informació pública des del 2011, alhora que sol·licitarà totes les dades referents a la prestació del servei de TGV, com la rendibilitat de cada línia i la despesa de cada estació.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s